Vyberte stránku

Poslední dobou intenzivněji využívám server aaapoptávka.cz na straně poptávajícího a pokud patříte mezi registrované dodavatele, kteří si platí za to, aby poptávky dostávali, dám vám zcela zdarma jednu radu, jak zvýšit šanci na výhru zakázky.

Konkrétní příklad: poptávám interiérové dveře

Stavím a tak poptávám interiérové dveře do domu. Do poptávky udám přesné rozměry, počty kusů, orientační požadavky na materiál a vzhled a uvedu, že to chci na klíč, tj. se zaměřením a montáží. Očekávám nabídku ve formě:

  • cena za kus
  • cena obložek, kování a dalších náležitostí
  • cena zaměření (pokud není zdarma)
  • cenu dopravy
  • cenu montáže
  • a hlavně celkovou cenu, kterou zaplatím za kompletní zakázku

Příjemná výhoda u této konkrétní poptávky byla ta, že mi přišla dvacítka reakcí, ze kterých si mohu vybírat. A hádejte, co se stane s desítkou reakcí, které ani zdaleka nesplňují má formální očekávání? Co udělám, pokud reakce na poptávku vypadá např. takto:

  • vyrábíme skvělé dveře, podívejte se na náš web, vyberte si, hoďte do košíku a tím zjistíte cenu
  • v příloze zasíláme katalog našich skvělých dveří, vyberte si konkrétní typy a my vám je naceníme
  • vyrábíme dveře od XXXX Kč, v příloze posíláme foto již realizovaných zakázek

Ano, podobnými odpovědmi se vůbec nebudu zabývat, protože pokud dám jasný požadavek, chci jasnou odověď a pokud firmě nestojím ani za to, aby nějaká asistentka naházela zboží do excelu a poslala mi to, jak bude pak firma fungovat při realizaci zakázky?

Chápu, že v systému AAApoptávka je i mnoho drobných podnikatelů a živnostníků, kteří si úplně netykají s počítačem a internetem a které jen někdo přesvědčil, že je super utratit 3000 Kč ročně a získat mraky zakázek. Jenže pokud na ty mraky zakázek reagují jako ve výše uvedených případech, jsou to vyhozené peníze a pravděpodobně si příští rok rozmyslí, zda znovu utratí 3000 Kč.

Vlastně je tento příspěvek i tipem pro AAApoptávku – platící zákazníky je dobré nějak „vychovávat“, radit jim, jak na poptávky reagovat, aby měli co největší šanci zakázku získat.