Vyberte stránku

Možná jsem objevil Ameriku a všichni to vědí (je to přece v podmínkách), ale přesto si dovolím upozornit na podivnost, která podle mě není úplně košér a pokud podmínky nečtete, můžete se divit jako já.

Pixmac mi přijde jako super služba a doporučoval jsem ji kde to šlo. Používám ji ale minimálně a za rok jsem tam koupil  7 fotek. Když jsem dnes chtěl koupit osmou, přišlo mi divné, že už nemám kredit i když jsem jich koupil před rokem 30 za 869 Kč. Začal jsem tedy pátrat co se děje a v přehledu pohybů na účtu jsem objevil u řádku s nákupem kreditů ve sloupečku Expirace datum 2012-04-26 11:18:20 a začal jsem tušit, kde bude problém. Mojí domněnku potvrdila věta v podmínkách služby:

Kredit je platební jednotka na Pixmac. Cena fotografií a provizí autorům jsou zobrazovány v kreditech a cena kreditů je zobrazována v ceníku. Kredity vyprší po roce od koupě. Bonusové kredity expirují obvykle po 3 měsících od data získání.

Kromě toho, že jsem to celé jak na potvoru zjistil asi 30 minut po expiraci (!), mě na tom vytočila sama podstata. Já si předplácím nějakou službu, dávám provozovateli své reálné peníze a on se rozhodne, že po roce jsou peníze jeho a žádnou službu mi za ně nedá? Přijde to někomu normální způsob podnikání? A vůbec mě nezajímá, že to konkurence dělá taky a že jsem s tím souhlasil (ano, souhlasil a jsem blb, že nečtu podmínky). Jde ale o princip a o etiku takového jednání.

Důvod takového chování mi uniká, ale třeba mi to někdo vysvětlí v komentářích. Čistě technicky mohou být mé kredity v databázi uložené třeba 100 let. Vracet mi je nikdy nebudou (nemusí), ale proč bych si nemohl fotku koupit za dva roky, za pět let, za deset let? Pokud pracuji s penězi klientů, kteří mi je dávají dopředu, nemůže být technicky rozdíl v tom, jestli je eviduji rok nebo deset let. A i kdyby náhodou existoval důvod a nešlo to jinak, proč mi nepošlou jako slušný dodavatel měsíc před expirací mail „hele, fakt to nejde jinak, ty kredity budou expirovat, tak tě na to upozorňujeme“. 

Opravdu stojí Pixmacu tato „sviňárnička“ za to, že tím naštvou své doteď spokojené klienty?