Placené tweety – ohlasy a výsledek testu

Podle očekávání vyvolal můj článek o cenách za placené tweety celkem velkou odezvu. Pojďme se podívat na některé názory a hlavně na výsledek testu ohledně CTR, resp. ceny za klik.

Článek jsem samozřejmě promoval na Twitteru a do odkazu vložil kódy pro změření úspěšnosti „kampaně“ v Google Analytics (jak na to). Reakcí na tweet bylo spousta, ale žádný retweet. Můžeme tedy počítat, že sdělení se vydalo plus mínus k 1 050 followerům. Úmyslně nepíšu, ke kolika se doopravdy dostalo, protože nevím o způsobu, jak změřit počet zobrazení tweetu.

Úspěšnost

Tweet má doslova jepičí život, takže vyhodnotit úspěšnost se dá klidně po jednom dnu, pokud chcete mít mít jistotu, nechte si na vyhodnocení dny tři, čtyři. Pojďme k číslům – z odkazu, který putoval na Twitter přišlo 61 lidí. Počítat CTR je zavádějící vzhledem k tomu, že nejde zjistit skutečný počet oslovených, pro pořádek ho ale spočtěme jako 61 lidí z 1 050 oslovených na začátku – 5,8 %. Co může být zajímavější, je vypočítat cenu za jednoho získaného návštěvníka, ta by činila 12,30 Kč při ceně 750 Kč za tweet.

Hodně nebo málo?

Máte obory, kde  přes PPC koupíte klik za korunu nebo i méně, ale máte i obory, kde se platí desítky korun, takže výhodnost si musí každý spočítat sám podle svého oboru a také podle toho, co využitím placených tweetů sleduje.

Stejně jako např. u bannerů získává inzerent kromě kliku i něco navíc – posílí značku, představí novou službu atd. Prostě i na Twitteru platí, že člověka zasáhnete i jen tím, že tweet vidí.

Zkreslení výsledku

Výsledek může být trochu zkreslen tím, že RSS Twitteru může odebírat nějaký web typu Weblogy, člověk klikne tam a protože URL obsahuje označení, že je z Twitteru, započte se Twitteru. Na druhou stranu je to určitý benefit toho, kdo placený tweet zveřejnil a je jeho plusem, že se dostal  např. na Weblogy (pozor, mluvím jen o boxíku Twitter na Weblozích, nikoli o hlavním proudu blogů, ty zase budou mít „chybně“ zdroj RSS).

Ohlasy

Samozřejmě se objevily souhlasné i nesouhlasné názory s mým výpočtem, což se dalo čekat. Zajímavé je, že někomu se 750 Kč zdálo málo a někomu moc. Nejčastější obava u nesouhlasných komentářů je ta, že člověk ztratí kredit a přijde o pracně budovanou image a followery. Já osobně bych to nepřeceňoval. Člověk musí používat hlavu, nevzít jakoukoliv nabídku a neposílat placenou reklamu 5x denně. Já osobně jsem si nastavil limit jeden placený tweet týdně, což podle mě nemůže nikomu normálnímu vadit a navíc jak podotkl kolega @osklivysup „… placené twíty budou smysluplnější než většina neplacených :)„.

Chápu, že někom se může zdát 750 Kč málo a pokud někdo prodá tweet za 5 000 Kč nebo 1 0000 Kč, lze mu jen gratulovat. Já vycházím z toho, že pokud by člověk prodal 3 tweety měsíčně za 750 Kč, má hezkých 2 250 Kč a jak jistě víte, mít a nemít 2 250 Kč je rozdíl 4 500 Kč :)

Ohlas v podobě samostatného článku jsem zaregistroval jen v Za reklamní tweet chci milion, pokud víte o dalších, klidně doplňte do komentářů.

BTW: Na základě mého článku jsem získal už tři čtyři objednávky na placené tweety, takže sledujte můj Twitter a schválně jestli je postřehnete a jestli vám budou vadit (jedna z nich už šla).

2 komentáře u „Placené tweety – ohlasy a výsledek testu

Komentáře nejsou povoleny.