Vyberte stránku

Firma Ticket Art má zajímavý způsob, jak vydělat i na zrušeném koncertu. Postup je jednoduchý:

Objednal jsem si přes Internet lístky na koncert. Cena se skládá z ceny lístku + jakýsi poplatek 35 Kč + poštovné 19 Kč. Zaplatil jsem předem eBankou a v klidu odjel na dovolenou. Po návratu koukám, že mi od Ticket Artu přišly zpět peníze, ale částka se nerovnala té, kterou jsem zaplatil. Už to, že se firma nenamáhala s oznámením situace na mail, mi přišlo zvláštní, ale na webu jsem dohledal, že koncert byl zrušen. Nu co, stane se.

Zásadnější problém byl ale v tom, že se vrátilo o 124 Kč méně a to je přesně součet poplatků a poštovného. Stržení poplatku bych asi jakž takž překousl, byť jsem byl připraven se hádat a případně to poslat na ČOI, ale naúčtované poštovné je vrchol drzosti, protože k poslání lístků vůbec nedošlo.

Vznesl jsem tedy dotaz, proč mi vracejí o 124 Kč méně s dovětkem, že chci vrátit vše, protože jsem zaplatil něco, co jsem nedostal. Nejprve se mě zaměstnankyně TA snažila přesvědčit, že je to jakýsi poplatek bance (jaká to náhoda, že jde přesně o částku poplatek + poštovné). Na to jsem kontroloval odpovědí, že moje banka nic nestrhla a co si strhává jejich banka mě nezajímá (s dovětkem, že jejímu vysvětlení nevěřím a že trvám na vrácení celé částky). K mému překvapení obratem dorazila omluva a příslib doplacení 124 Kč. Takže happyend, ale…

Samozřejmě tady nejde o 124 Kč, ale o princip. Moje domněnka je, že to prostě zkusí a vrátí pouze cenu lístku a protože spousta lidí se neozve, zůstane v kasičce pěkných pár tisíc i ze zrušené akce. Ano, se zrušeným koncertem je jistě nějaká administrativa, ale pokud z každého lístku zůstane doma řekněme v průměru 40 Kč a lístků bylo prodáno třeba 5000, je to slušných 200 tisíc za nic a i kdyby vracení lístků řešil jeden člověk měsíc (což neřeší), pořád dost peněz zbývá.