Uspořádat na webu soutěž je zajímavý způsob, jak získat nové nové návštěvníky a jejich kontaktní údaje pro další využití. O soutěži je ale třeba dát potenciálním soutěžícím vědět.
Soutěž můžete samozřejmě propagovat na svém webu, ale pokud chcete najít nové návštěvníky, kteří váš web neznají, musíte promo umístit i jinam. Levnou a fungující variantou jsou katalogy soutěží.
Agregátory a katalogy soutěží
Jde o servery, které se specializují na to, že sbírají všechny možné i nemožné soutěže na jedno místo a jejich návštěvníci si pak vybírají ty, které je zaujmou a soutěží v nich.
Než se ale rozhodnete katalogy soutěží využít, je třeba si uvědomit, že na nich pravděpodobně nezískáte moc věrných návštěvníků. Často jde totiž o „profesionální“ soutěžící, kteří soutěží o kde co a pramálo je zajímá kde. Na druhou stranu záleží jen na vás, jak soutěž postavíte a jak se soutěžícími budete pracovat.
Registrace soutěže do katalogu je i levnou formou linkbuildingu – katalogy mají často relativně vysoké ranky a na váš web odkazují.
Kam se vyplatí soutěž registrovat
Následující čísla vychází z naší soutěže o pronájem vozu Porsche Boxster, která probíhala na TopDrive.cz od 23. 7. do 11. 8. 2013. Soutěž byla zaměřena především na muže a cena byla myslím dostatečně atraktivní (hodnota vyšší tisíce).
Soutěž jsem zaregistroval 30. 9. do soutěžních katalogů, které jsem kdysi dávno vyčetl v článku podobném tomuto. Jejich seznam se v čase filtroval tím, zda přiváděly nebo nepřiváděly lidi – vybral jsem jen ty, které nám v minulosti nějaké lidi vodily. Nevýhodou tohoto výběru je, že mi mohl uniknout nějaký nový katalog, který funguje, ale já o něm nevím.
Výsledky
V tomto konkrétním případě z výsledků plyne, že smysl má registrovat soutěž do 3 katalogů – soutezplus.cz, ceske-souteze.cz a souteze.cz. Energie vložená do registrace do dalších katalogů už je skoro zbytečná, ale pokud těch pár minut času máte, zkuste je také, možná ve vašem případě překvapí.
Web | Přivedených návštěv (dle GA) |
soutezplus.cz | 934 |
ceske-souteze.cz | 142 |
souteze.cz | 105 |
vyhrajto.cz | 13 |
soutez.org | 6 |
souteze24.cz | 4 |
vyhravej-souteze.cz | 4 |
websouteze.cz | 2 |
Momentálně nám běží ještě jedna soutěž, kde je cenou iPad mini a zatím jsou výsledky podobné. Až skončí tato soutěž, podělím se i o její výsledek.
Pokud víte o katalogu soutěží, který funguje a nemám ho v tabulce, podělte se v komentářích.
Mam hodne stejne zkusenosti. Soutezplus.cz je nyni nejvetsi zdroj navstevnosti, ceske-souteze.cz za posledni rok hodne klesly. Docela zajimava cisla jsou nekdy z internetove-souteze.cz.
Ten pokles z ceske-souteze.cz mě samozřejmě zajímá – máte nějaká konkrétní čísla? Na svém portálu mám za první polovinu roku opačné výsledky – o 30% méně pořádaných soutěží než ve stejném období 2012, ale o 10 % více přístupů. Všechny soutěže jsou tedy zvýrazněné, ale to byly i v tom předchozím období, takže podmínky naprosto stejné.
Zrovna mám rozepsaný podobný článek a plánuju tam taky zařadit 2 reporty s návštěvností z jednotlivých serverů. Rád na tvůj článek odkážu a třeba seznam ještě víc doplním.
Zdraví, Jirka
Coby provozovatelka jednoho ze zmiňovaných katalogů děkuju za zajímavé srovnání, výsledky další soutěže si určitě nenechám ujít.
Protože soutěže zároveň také pořádám (mimo svůj soutěžní portál), přidala bych pár postřehů:
– na soutezplus.cz se soutěž zobrazí, aniž bych ji tam musela vkládat – zřejmě čerpají z jiných katalogů (já registruji soutěž až na výjimky jen na ceske-souteze.cz, možná to podobně funguje i s jiným katalogem, ale to nemám ověřeno)
– pro klienta je zajímavější počet soutěžících než počet přístupů na soutěžní stránku
– některé katalogy mají bonusový systém za kliknutí na odkaz na soutěž, příliv soutěžících je z nich tedy diskutabilní (v GA velmi vysoká míra okamžitého opuštění stránky)
– využití pro linkbuilding je pouze u těch katalogů, které na soutěžní stránku odkazují přímo (z uvedeného seznamu jsou to ceske-souteze.cz, vyhrajto.cz, soutez.org a websouteze.cz)