MailChimp používám už nějaký ten pátek a nejsem si úplně jist, že kritici MailChimpu, kteří hází vinu především na něj, ho někdy použili a znají jeho fungování. Na druhou stranu ani z mé jedné zkušenost nelze vyvozovat, že MailChimp je bez chyb. V této kauze chybovali pravděpodobně oba.
A teď už moje zkušenost se „spamováním“ přes MailChimp
Někdy loni v létě jsem potřeboval oslovit uživatele Slunečnice se slevovou nabídkou v jejím eshopu. Máme tisíce legálně získaných e-mailů od uživatelů Slunečnice, převážně odběratelů jejích newsletterů. Protože ale maily ležely v interním systému, který má nejlepší léta za sebou, bylo nutné je přenést do MailChimpu. Import proběhl bez problémů, rozeslání také a pak to přišlo. E-mail od podpory MailChimpu, okamžitý ban účtu a nutnost hodně podrobně vysvětlovat, proč bylo více jak 30 % mailů nedoručitelných a kde jsem ty adresy vzal. A to podotýkám, že účet byl placený.
Problém byl v tom, že seznam adres byl sbírán mnoho let a spousty se jich stalo nefunkčními. Že tam bude hodně neexistujících adres jsem tušil a naivně jsem si řekl, že mi to aspoň MailChimp pročistí. Nebyl to dobrý nápad :)
Nakonec jsem vše vysvětli a účet dostal zpět, ale ukazuje to, jak MailChimp funguje a jak se snaží, aby přes ně nechodilo nic podezřelého. Je mi proto docela divné, že podle Seznamu chodí z MailChimpu tuny spamu. Spíš si myslím, že mnoho uživatelů Seznamu se někde upíše, pak jim chodí legální newslettery, oni se neumí odhlásit a tak klikají na „je to spam“.
Články k tématu jinde: