Od zimy vývojáři v iinfu nedÄ›lajà nic jiného, než koukajà na videa z celého svÄ›ta. Trochu pÅ™ehánÃm, ale chci tÃm trochu naznaÄit, ÄÃm poslednà mÄ›sÃce žijeme – novým projektem Bomba.cz.
David dnes na blogu odtajnil to podstatné a nemá cenu se znovu rozepisovat o tom, co na Bomba.cz bude a co ne. PÅ™i Ätenà Davidova spotu a hlavnÄ› komentářů k nÄ›mu mÄ› ale napadla jedna podstatná vÄ›c, kterou David nenapsal. A totiž to, že bloger Äi Ätenář blogu nenà až tak úplnÄ› cÃlovka pro Bomba.cz. Resp. cÃlovkou nenà ÄlovÄ›k, který vÅ¡echno zná, vÅ¡ude byl dvakrát a s oblibou o tom pÃÅ¡e do diskusÃ. Takže já oÄekávám po spuÅ¡tÄ›nà stovky komentářů o trapné kopii YouTube (co na tom, že jde o úplnÄ› jiný koncept), o vyhozených penÄ›zÃch a projektu odsouzenému k záhubÄ›. To je asi údÄ›l každého nového projektu, který startuje pod trochu známou znaÄkou a je „mediálnÄ›“ sledován.
Já sám si myslÃm, že Bomba.cz uspÄ›je nad oÄekávánà dobÅ™e. NemyslÃm si, že uspÄ›je vÅ¡echno, co tam David jako „ideový otec“ naplánoval, ale jako celek to bude úspÄ›ch. Můj ÄistÄ› soukromý cÃl nebo spÃÅ¡e odhad je do roka 300 000 návÅ¡tÄ›vnÃků mÄ›sÃÄnÄ›. Jak se to bude daÅ™it uvidÃme už bÄ›hem tohoto mÄ›sÃce. Sám jsem na to zvÄ›dav už proto, že vstupujeme trochu do neznáma – do „mainstreamové“ zábavy, když doteÄ jsme se pohybovali pÅ™evážnÄ› ve specializovaném a úzce zaměřeném zpravodajstvÃ.
To já docela věřÃm, že projekt dokážete prosadit, s dostatkem prostÅ™edků jde vÅ¡echno. Co mÄ› na tomto spotu i na tom pÅ™edchozÃm na bombÄ› zarážÃ, jak nÄ›kolikrát zmiňujete, že nechcete být dalšà kopià YouTube a že jste pÅ™iÅ¡li s nÄ›ÄÃm daleko lepÅ¡Ãm, podle toho spotu se skoro zdá, že pÅ™ijde nÄ›co revoluÄnÃho. Vymezujete se proti kopiÃm ale pÅ™itom kopii sami tvoÅ™Ãte, ne sice kopii YouTube, ale agregátorů typu Current.com, Digg.com, nebo Stumbleupon.
Jestli na to můžu zareagovat, důvodem, proÄ jsem psal, že nejsme dalšà YouTube, nebyla snaha kÅ™iÄet, jak jsme originálnÃ. :-) Nejsme, videoagregátorů jsou (alespoň tedy v cizinÄ›) desÃtky, o nÄ›kterých zajÃmavých konceptech jsem i již dÅ™Ãve psal na Bombablogu. Každý to zkoušà pÅ™es nÄ›co jiného a samozÅ™ejmÄ› nÄ›které vÄ›ci na BombÄ› budou pÅ™ipomÃnat to Äi ono, aÄkoliv jako celek to je pÅ™izpůsobené lokálnÃm podmÃnkám.
Že nejsme dalšà YouTube jsem psal proto, že nevěřÃm, že bychom vytvoÅ™enÃm dalÅ¡Ãho mÃsta pro hostovánà videà mohli pÅ™inést pro jakéhokoliv uživatele nÄ›co užiteÄného, co nynà nemá. S naÅ¡Ãm konceptem se nám to doufám podaÅ™Ã.
Tak mÄ› jeÅ¡tÄ› napadá, pozná vůbec vaÅ¡e cÃlovka, že nejste kopià YouTube ?:). Jaký je pro běžného návÅ¡tÄ›vnÃka rozdÃl mezi videoserverem a video agregátorem? Obávám se, že žádný, akorát budete mÃt palce mÃsto hvÄ›zdiÄek.
To se ukáže, brzy to budete moci vidÄ›t naživo. VěřÃm, že naÅ¡e rozhranà a dalšà funkce budou pro diváka dostateÄným zpÅ™ÃjemnÄ›nÃm, aby si vybral nás.
JeÅ¡te sjem nevidel projekt o kterém se tak dlouho psalo a pořád tam nic nenà :-) zajÃmavý marketing :-)