VÃce jak 2,5 roku už si u nás v IInfu hraju s RTB od Google (DoubleClick ad Exchange) a za tu dobu jsem nasbÃral spousta zkuÅ¡enostÃ. Pokud je tu nÄ›kdo, kdo Ad Exchange použÃvá také, tÅ™eba pÅ™ijde vhod tip, jak maximalizovat výnos.
K sepsánà Älánku mÄ› vedl jistý rozpor mezi tÃm, co doporuÄuje Google a co u nás reálnÄ› funguje. Od Google se dozvÃte, že se nemáte bát jÃt s cenou hodnÄ› nÃzko a dostat se na pokrytà okolo 80 % (prodá se 80 % nabÃdnutých impresÃ). To je prý hranice, kde je podle statistik Google zisk nejvyššÃ.
Nejsem nÄ›jaký super matematik, ale selský rozum mi Å™Ãkal, že je pÅ™eci docela dobÅ™e možné, že bude lepšà prodat ménÄ› impresà dráž a celkovÄ› vydÄ›lat vÃce. PÅ™eci prodat 1000 impresà po 20 KÄ CPT je lepÅ¡Ã, než prodat 3000 impresà po 5 KÄ CPT.
Na obrázku je to vidět v praxi na jednom mém AB testu:
Lidé z Google tvrdÃ, že podobné chovánà je vidÄ›t jen u nás a na ostatnÃch úÄtech platà zmÃnÄ›né pravidlo 80% pokrytÃ. Je mi to divné, ale tÅ™eba to tak fakt je. Abyste tuto teorii potvrdili Äi vyvrátili u sebe, potÅ™ebujete ceny testovat a rozhodnÄ› ne tak, že dáte jeden týden jednu cenu a druhý týden jinou. Dostali byste pravdÄ›podobnÄ› zkreslený výsledek tÃm, jaká byla zrovna situace na trhu. Ideálnà je A/B test, kde v jeden okamžik posÃláte polovinÄ› návÅ¡tÄ›vnÃků reklamnà kódy za cenu A a druhé polovinÄ› za cenu B. Po pár dnech máte jasno, která cenová strategie vám vydÄ›lává vÃce.
Pokud chcete opravdu maximalizovat pÅ™Ãjmy, nechte testy běžet trvale. Ceny se vám samozÅ™ejmÄ› Äasem pÅ™iblÞà k sobÄ›, takže rozdÃl bude tÅ™eba 50 haléřů a nebude to v podstatÄ› mÃt vliv, ale kdykoliv můžete s jednou cenou hnout dramatiÄtÄ›ji a ověřit si, že je vaÅ¡e nastavenà stále správné.
Nastavit RTB jednou a radovat se, že nám to nese nÄ›jaké penÃze navÃc, je pÅ™Ãstup, který vás může stát hodnÄ› velké penÃze. Pokud bych RTB nastavil pÅ™ed dvÄ›ma roky a nechal ho běžet, stálo by nás to pravdÄ›podobnÄ› statisÃce.
PoužÃváte Ad Exchange od Google? MÄ›li byste zájem o dalšà tipy? NapiÅ¡te do komentářů.