MailChimp používám už nějaký ten pátek a nejsem si úplně jist, že kritici MailChimpu, kteří hází vinu především na něj, ho někdy použili a znají jeho fungování. Na druhou stranu ani z mé jedné zkušenost nelze vyvozovat, že MailChimp je bez chyb. V této kauze chybovali pravděpodobně oba.
A teď už moje zkušenost se „spamováním“ přes MailChimp
Někdy loni v létě jsem potřeboval oslovit uživatele Slunečnice se slevovou nabídkou v jejím eshopu. Máme tisíce legálně získaných e-mailů od uživatelů Slunečnice, převážně odběratelů jejích newsletterů. Protože ale maily ležely v interním systému, který má nejlepší léta za sebou, bylo nutné je přenést do MailChimpu. Import proběhl bez problémů, rozeslání také a pak to přišlo. E-mail od podpory MailChimpu, okamžitý ban účtu a nutnost hodně podrobně vysvětlovat, proč bylo více jak 30 % mailů nedoručitelných a kde jsem ty adresy vzal. A to podotýkám, že účet byl placený.
Problém byl v tom, že seznam adres byl sbírán mnoho let a spousty se jich stalo nefunkčními. Že tam bude hodně neexistujících adres jsem tušil a naivně jsem si řekl, že mi to aspoň MailChimp pročistí. Nebyl to dobrý nápad :)
Nakonec jsem vše vysvětli a účet dostal zpět, ale ukazuje to, jak MailChimp funguje a jak se snaží, aby přes ně nechodilo nic podezřelého. Je mi proto docela divné, že podle Seznamu chodí z MailChimpu tuny spamu. Spíš si myslím, že mnoho uživatelů Seznamu se někde upíše, pak jim chodí legální newslettery, oni se neumí odhlásit a tak klikají na „je to spam“.
Články k tématu jinde:
Souhlasím s tímto blogpostem. Existuje dokonce statistika, která říká, že uživatelé se často přihlásí k newsletteru a potom klikají na tlačítko oznámení spamu, protože se nechtějí ručně odhlašovat nebo na to dávno zapomněli.
Kdyby jen uživatelé byli mimo. Ale i firmy. K nám na http://www.tlumoceni-preklady.cz se registrují překladatelské firmy a museli jsme přistoupit k ústním pohovorům po registraci (hlavně teda z důvodu kvality překladatelů). Stejně se stává, že půl roku po registraci nám člověk, s nímž máme vyplněn telefonický pohovorový list, tvrdí, že se u nás nikdy neregistroval.
Čistě z pohledu příjemce, co se v MailChimp stane s odhlášenými emaily? Spousta příjemců se neodhlašuje, protože se bojí, že odesílateli potvrdí aktivní email, který pak může dál prodat (opravdový spammer, ne normální firma). Já se odhlašuji pouze od důvěryhodných firem, ostatní letí do spamu (půjčky a podobné).