Honza Kvasnička zveřejnil výsledek svého testu placených tweetů přes systém Pay4t.cz a protože jsem se do testu také zapojil, přidávám svůj pohled na test i na systém Pay4t.cz.
Obecně považuji placené tweety za zajímavý způsob monetizace, který tweetujícímu může přinést nějakou tu kačku na pivo nebo na hosting. K tématu placeného tweetování jsem již dříve napsal články Za reklamní tweet chci 750 Kč (možná bych měl chtít víc, od publikování článku je followerů o dost více :) a Placené tweety – ohlasy a výsledek testu.
Jak dopadly jednotlivé tweety v testu si přečtěte přímo na výše uvedeném URL u Honzy Kvasničky, já se zkusím zaměřit na pozadí tohoto konkrétního testu a na uživatelskou zkušenost se systémem pay4t.cz.
Používání pay4t.cz
Do systému pay4t.cz jsem se registroval proto, že mě toto téma zajímá a byl jsem zvědav, zda se tam obchodování rozjede ve větší míře. Podle mého názoru má ale systém dva základní problémy:
- Zmatené a nelogické používání
Mailem vám např. přijde tweetněte reklamu, když ji tweetnete, tak na webu čeká na jakési potvrzení, které nikdo neudělá. V rozhraní služby je pole pro validaci tweetu a je vám důrazně sdělováno, ať reklamu zatím netweetujete (po té, co mailem přijde, ať tweetnete). - Nabídky jen pro lidi do 100 followerů
Je to trochu nelogické – nejvíce lidé poptává reklamní tweet za 50 Kč a chce do 100 followerů. Nikdo nenabídne 500 Kč za 1000 followerů, když efekt by byl stejný. Navíc lidé s tisícovkou a více followery budou mít pravděpodobně v komunitě větší váhu a reklama by měla mít větší ohlas (samozřejmě pokud eliminujeme účty sbírající followery bůhví jak a bůhví kde). Je to ale asi hlavně o psychologii – „pade“ oželí na zkoušku každý, ale „pětikilo“ už ne.
Účast v testu
Nabídky v testu byly asi jedny z prvních, kde někdo nechtěl 100 followerů za 50 Kč, ale i tak jsem do testu poskytl slevu asi 70 % :) Nešlo totiž ani tak o peníze, jako o účast v něčem zajímavém.
Musím ale na druhou starnu přiznat, že cena, která za tweet v testu byla, mě příliš nemotivovala tweet nějak upravovat a vymýšlet lepší znění, na což ve výsledcích testu Honza narážel. Jenže pokud systém invenci tweetujícího vyloženě nevyžaduje, nelze ho nijak „peskovat“ za to, že nevytvořil vlastní znění tweetu. Navíc já vnímám i to riziko, že tweet upravím podle svého nejlepšího přesvědčení, netrefím se do vkusu zadavatele a bude problém. Tweetnout znění zadavatele je tak jistota, že k problému nedojde.
Pozitivní na celém testu bylo to, že v mém konkrétním případě z tweetu vznikla konkrétní poptávka a pokud se dotáhne do konce, tweet se v pohodě zaplatil a inzerentovi vyplatil.
Pokud byste chtěli reklamní tweet zkusit, napište mi a něco určitě vymyslíme.