Už vím, proč musí Raiffeisenbank zvyšovat poplatky.
Rušil jsem jeden účet v Raiffeisenbank a včera mi přišlo pět dopisů od RB. Že občas přijdou z jedné banky dva dopisy v jeden den se stává, ale pět? Co mi asi tak můžou chtít nebo nabízet?
Takže první obálka obsahuje výpis za poslední měsíc, kdy na účtu ještě byly pohyby. OK. Od druhé obálky to začíná být zajímavé: obálka číslo 2 obsahuje nulový výpis z librového účtu, obálka číslo 3 nulový výpis z dolarového účtu, obálka číslo 4 nulový výpis ze švýcarsko frankového účtu a obálka číslo 5 nulový výpis z eurového účtu. Podotýkám, že jsem v životě neměl v RB (ani eBance) ani dolar, ani libru, ani euro a ani frank. Nikdy jsem ty účty nepoužil a po pravdě o jejich existenci vím jen mlhavě – vznikaly ke korunovému účtu nějak automaticky.
Pokud tedy banka dokáže vyhodit oknem 40,- Kč (4x dopis plný nul), je naprosto logické, že je nutné pořádně zvýšit poplatky, aby bylo podobné vychytané akce z čeho platit.
Pozn.: chápu, že i nuly je třeba při zavření účtu poslat, ale nechápu, proč to nejde v jednom dopise za jedny peníze.
Já včera dostal s výpisem i změnu podmínek pro kreditní karty u RB a to rovnou 3x! asi kdybych to dvakrát ztratil.
Dobrý den. Důvodem je to, že jste si kdysi tyto měnové složky aktivoval a nyní při rušení účtu systém automaticky vygeneroval výpisy ke všem aktivním měnovým složkám. Aktivní nerovná se aktuálně používané. K eKontu můžete mít až 9 měnových složek, Vy jste si bohužel někdy v minulosti tyto 4 měnové složky aktivoval, ale podle toho co píšete, pravděpodobně nikdy nevyužil. Tyto výpisy jsou generovány automaticky a v případech, kdy jsou na měnových složkách aktivní zůstatky, je jednotlivé výpisování prakticky nutností už např. pro použití v účetnictví apod. Ještě výše popsanou skutečnost ověřím a případně informaci doplním…
Je nám líto, že jste se rozhodl Raiffeisenbank opustit, ale i tak doufám, že Vás touto informací k zaslaným výpisům neobtěžuji.
Alena Jorová, Raiffeisenbank, marketing
Takhle rychlá reakce přímo z RB překvapila a máte u mě plusové body.
Mě ty dopisy neobtěžují, mně vadí plýtvání banky, která neumí poslat 5 výpisů v jedné obálce za 10 Kč a pošle to 5ti za 50 Kč. To nikdo, kdo se snaží chovat ekonomicky, neudělá.
Já si troufám říci, že někdy to sjednocení nejde. Ano, pokud uvažuji jako živnostník a vím, že když dnes vytisknu ručně pět dopisů jedné firmě, tak bych je teoreticky mohl dát do jedné obálky, ale pokud se generuje denně stovky, ne li tisíce takových dopisů, tak nevím, ale přijde mi to dosti složité.
Ano, ono to jistě složité je, ale na druhou stranu, pokud generuji stovky či tisíce dopisů denně, mám tam desítky či stovky duplicit a prodělávám tisíce či desetitisíce denně. A to už myslím za nalezení řešení stojí.
Tome, sice to zní nesmyslně, ale pro banku, pojišťovnu a obecně jakoukoli velkou společnost je nákladově nižší poslat 4 zásilky než kompletovat jednu ze čtyř různých částí. Vezmi v úvahu, že každý ten výpis se tiskne na jiné sjetině, v jinou dobu odlišnou o desítky minut), třeba na jiném stroji… Běžný zákazník to sice nechápe, ale fakt to vyjde levněji poslat 4x :) BTW, poštovné je pro firmy u hromadných podání 9,50.
Takže v tomto se RB musím zastat :)
Kdyby jen 40 Kc!
To mate obalky, papir, tisk jako takovy, amortizace tiskaren, plat cloveka, ktery to zabali a zalepi (prip. naklady masiny, ktera to udela).
Tohle si o racionalizaci primo rika :-)
Odnepameti chodi vypisy za kazdou menu v extra obalce, ja tam mam pohyby i na USD a EU, takze prisvisti tri obalky, kdyz jeste chodilo odsouhlaseni konecneho zustatku, tak jich v lednu prislo sest.
Vyoptimalizovat by to jiste slo, ale kdyz si vezmu, ze za pripsani zahranicni platby berou 1%, tak je nejakych 9,50 absolutne nezajima.
Tak nejprve, poštovné nestojí určitě 40 Kč pro takové instituce. Navíc, každý papírový výpis je zpoplatněn a platí klient, když požaduje papírový výpis. Taky jsem kdysi dostal nulové zůstatky v X obálkách, ale hned jsem nastavil zrušení zasílání výpisů, některé nastavil jen na zasílání 1x ročně emailem a bylo vymalováno :-)
–
Mimochdem, výpisy z účtu k mému účtu v USA mi chodí také poštou a jsou zdarma stejně, jako vedení US účtu a provoz karty. To jen tak pro zasmání :-))