Poslední dobou intenzivněji využívám server aaapoptávka.cz na straně poptávajícího a pokud patříte mezi registrované dodavatele, kteří si platí za to, aby poptávky dostávali, dám vám zcela zdarma jednu radu, jak zvýšit šanci na výhru zakázky.
Konkrétní příklad: poptávám interiérové dveře
Stavím a tak poptávám interiérové dveře do domu. Do poptávky udám přesné rozměry, počty kusů, orientační požadavky na materiál a vzhled a uvedu, že to chci na klíč, tj. se zaměřením a montáží. Očekávám nabídku ve formě:
- cena za kus
- cena obložek, kování a dalších náležitostí
- cena zaměření (pokud není zdarma)
- cenu dopravy
- cenu montáže
- a hlavně celkovou cenu, kterou zaplatím za kompletní zakázku
Příjemná výhoda u této konkrétní poptávky byla ta, že mi přišla dvacítka reakcí, ze kterých si mohu vybírat. A hádejte, co se stane s desítkou reakcí, které ani zdaleka nesplňují má formální očekávání? Co udělám, pokud reakce na poptávku vypadá např. takto:
- vyrábíme skvělé dveře, podívejte se na náš web, vyberte si, hoďte do košíku a tím zjistíte cenu
- v příloze zasíláme katalog našich skvělých dveří, vyberte si konkrétní typy a my vám je naceníme
- vyrábíme dveře od XXXX Kč, v příloze posíláme foto již realizovaných zakázek
Ano, podobnými odpovědmi se vůbec nebudu zabývat, protože pokud dám jasný požadavek, chci jasnou odověď a pokud firmě nestojím ani za to, aby nějaká asistentka naházela zboží do excelu a poslala mi to, jak bude pak firma fungovat při realizaci zakázky?
Chápu, že v systému AAApoptávka je i mnoho drobných podnikatelů a živnostníků, kteří si úplně netykají s počítačem a internetem a které jen někdo přesvědčil, že je super utratit 3000 Kč ročně a získat mraky zakázek. Jenže pokud na ty mraky zakázek reagují jako ve výše uvedených případech, jsou to vyhozené peníze a pravděpodobně si příští rok rozmyslí, zda znovu utratí 3000 Kč.
Vlastně je tento příspěvek i tipem pro AAApoptávku – platící zákazníky je dobré nějak „vychovávat“, radit jim, jak na poptávky reagovat, aby měli co největší šanci zakázku získat.
Nevím nevím. Kdybych měl každému kuzmovi naceňovat každou poptávku, tak bych se asi uhonil. 80% byzu dělá 20% klientů. Jinak řečeno, 80% klientů mi udělá pětinu obratu, takže jejich nesmyslné naceňovací požadavky můžu opravdu odbýt jen odkazem na web. Vyjde mi to časově ziskovější.
Odbýt potenciálního zákazníka odkazem na web je úplná ztráta času, protože ve frontě je dalších 10 zájemců, kteří zakázku chtějí a budou se více snažit. V mém konkrétním případě mi dodavatelé volají, ptají se na ceny konkurence a co mohou ještě udělat pro to, aby zakázku získali (nabídka další slevy je samozřejmostí).