Poslednà dobou intenzivnÄ›ji využÃvám server aaapoptávka.cz na stranÄ› poptávajÃcÃho a pokud patÅ™Ãte mezi registrované dodavatele, kteřà si platà za to, aby poptávky dostávali, dám vám zcela zdarma jednu radu, jak zvýšit Å¡anci na výhru zakázky.
Konkrétnà pÅ™Ãklad: poptávám interiérové dveÅ™e
StavÃm a tak poptávám interiérové dveÅ™e do domu. Do poptávky udám pÅ™esné rozmÄ›ry, poÄty kusů, orientaÄnà požadavky na materiál a vzhled a uvedu, že to chci na klÃÄ, tj. se zaměřenÃm a montážÃ. OÄekávám nabÃdku ve formÄ›:
- cena za kus
- cena obložek, kovánà a dalÅ¡Ãch náležitostÃ
- cena zaměřenà (pokud nenà zdarma)
- cenu dopravy
- cenu montáže
- a hlavnÄ› celkovou cenu, kterou zaplatÃm za kompletnà zakázku
PÅ™Ãjemná výhoda u této konkrétnà poptávky byla ta, že mi pÅ™iÅ¡la dvacÃtka reakcÃ, ze kterých si mohu vybÃrat. A hádejte, co se stane s desÃtkou reakcÃ, které ani zdaleka nesplňujà má formálnà oÄekávánÃ? Co udÄ›lám, pokud reakce na poptávku vypadá napÅ™. takto:
- vyrábÃme skvÄ›lé dveÅ™e, podÃvejte se na náš web, vyberte si, hoÄte do koÅ¡Ãku a tÃm zjistÃte cenu
- v pÅ™Ãloze zasÃláme katalog naÅ¡ich skvÄ›lých dveÅ™Ã, vyberte si konkrétnà typy a my vám je nacenÃme
- vyrábÃme dveÅ™e od XXXX KÄ, v pÅ™Ãloze posÃláme foto již realizovaných zakázek
Ano, podobnými odpovÄ›dmi se vůbec nebudu zabývat, protože pokud dám jasný požadavek, chci jasnou odovÄ›Ä a pokud firmÄ› nestojÃm ani za to, aby nÄ›jaká asistentka naházela zbožà do excelu a poslala mi to, jak bude pak firma fungovat pÅ™i realizaci zakázky?
Chápu, že v systému AAApoptávka je i mnoho drobných podnikatelů a živnostnÃků, kteřà si úplnÄ› netykajà s poÄÃtaÄem a internetem a které jen nÄ›kdo pÅ™esvÄ›dÄil, že je super utratit 3000 KÄ roÄnÄ› a zÃskat mraky zakázek. Jenže pokud na ty mraky zakázek reagujà jako ve výše uvedených pÅ™Ãpadech, jsou to vyhozené penÃze a pravdÄ›podobnÄ› si pÅ™ÃÅ¡tà rok rozmyslÃ, zda znovu utratà 3000 KÄ.
VlastnÄ› je tento pÅ™ÃspÄ›vek i tipem pro AAApoptávku – platÃcà zákaznÃky je dobré nÄ›jak „vychovávat“, radit jim, jak na poptávky reagovat, aby mÄ›li co nejvÄ›tšà šanci zakázku zÃskat.
NevÃm nevÃm. Kdybych mÄ›l každému kuzmovi naceňovat každou poptávku, tak bych se asi uhonil. 80% byzu dÄ›lá 20% klientů. Jinak Å™eÄeno, 80% klientů mi udÄ›lá pÄ›tinu obratu, takže jejich nesmyslné naceňovacà požadavky můžu opravdu odbýt jen odkazem na web. Vyjde mi to ÄasovÄ› ziskovÄ›jÅ¡Ã.
Odbýt potenciálnÃho zákaznÃka odkazem na web je úplná ztráta Äasu, protože ve frontÄ› je dalÅ¡Ãch 10 zájemců, kteřà zakázku chtÄ›jà a budou se vÃce snažit. V mém konkrétnÃm pÅ™ÃpadÄ› mi dodavatelé volajÃ, ptajà se na ceny konkurence a co mohou jeÅ¡tÄ› udÄ›lat pro to, aby zakázku zÃskali (nabÃdka dalšà slevy je samozÅ™ejmostÃ).