Podle oÄekávánà vyvolal můj Älánek o cenách za placené tweety celkem velkou odezvu. PojÄme se podÃvat na nÄ›které názory a hlavnÄ› na výsledek testu ohlednÄ› CTR, resp. ceny za klik.
ÄŒlánek jsem samozÅ™ejmÄ› promoval na Twitteru a do odkazu vložil kódy pro změřenà úspěšnosti „kampanÄ›“ v Google Analytics (jak na to). Reakcà na tweet bylo spousta, ale žádný retweet. Můžeme tedy poÄÃtat, že sdÄ›lenà se vydalo plus mÃnus k 1 050 followerům. ÚmyslnÄ› nepÃÅ¡u, ke kolika se doopravdy dostalo, protože nevÃm o způsobu, jak změřit poÄet zobrazenà tweetu.
Úspěšnost
Tweet má doslova jepiÄà život, takže vyhodnotit úspěšnost se dá klidnÄ› po jednom dnu, pokud chcete mÃt mÃt jistotu, nechte si na vyhodnocenà dny tÅ™i, ÄtyÅ™i. PojÄme k ÄÃslům – z odkazu, který putoval na Twitter pÅ™iÅ¡lo 61 lidÃ. PoÄÃtat CTR je zavádÄ›jÃcà vzhledem k tomu, že nejde zjistit skuteÄný poÄet oslovených, pro pořádek ho ale spoÄtÄ›me jako 61 lidà z 1 050 oslovených na zaÄátku – 5,8 %. Co může být zajÃmavÄ›jÅ¡Ã, je vypoÄÃtat cenu za jednoho zÃskaného návÅ¡tÄ›vnÃka, ta by Äinila 12,30 KÄ pÅ™i cenÄ› 750 KÄ za tweet.
Hodně nebo málo?
Máte obory, kde  pÅ™es PPC koupÃte klik za korunu nebo i ménÄ›, ale máte i obory, kde se platà desÃtky korun, takže výhodnost si musà každý spoÄÃtat sám podle svého oboru a také podle toho, co využitÃm placených tweetů sleduje.
StejnÄ› jako napÅ™. u bannerů zÃskává inzerent kromÄ› kliku i nÄ›co navÃc – posÃlà znaÄku, pÅ™edstavà novou službu atd. ProstÄ› i na Twitteru platÃ, že ÄlovÄ›ka zasáhnete i jen tÃm, že tweet vidÃ.
Zkreslenà výsledku
Výsledek může být trochu zkreslen tÃm, že RSS Twitteru může odebÃrat nÄ›jaký web typu Weblogy, ÄlovÄ›k klikne tam a protože URL obsahuje oznaÄenÃ, že je z Twitteru, zapoÄte se Twitteru. Na druhou stranu je to urÄitý benefit toho, kdo placený tweet zveÅ™ejnil a je jeho plusem, že se dostal  napÅ™. na Weblogy (pozor, mluvÃm jen o boxÃku Twitter na WeblozÃch, nikoli o hlavnÃm proudu blogů, ty zase budou mÃt „chybnÄ›“ zdroj RSS).
Ohlasy
SamozÅ™ejmÄ› se objevily souhlasné i nesouhlasné názory s mým výpoÄtem, což se dalo Äekat. ZajÃmavé je, že nÄ›komu se 750 KÄ zdálo málo a nÄ›komu moc. NejÄastÄ›jšà obava u nesouhlasných komentářů je ta, že ÄlovÄ›k ztratà kredit a pÅ™ijde o pracnÄ› budovanou image a followery. Já osobnÄ› bych to nepÅ™eceňoval. ÄŒlovÄ›k musà použÃvat hlavu, nevzÃt jakoukoliv nabÃdku a neposÃlat placenou reklamu 5x dennÄ›. Já osobnÄ› jsem si nastavil limit jeden placený tweet týdnÄ›, což podle mÄ› nemůže nikomu normálnÃmu vadit a navÃc jak podotkl kolega @osklivysup „… placené twÃty budou smysluplnÄ›jšà než vÄ›tÅ¡ina neplacených :)„.
Chápu, že nÄ›kom se může zdát 750 KÄ málo a pokud nÄ›kdo prodá tweet za 5 000 KÄ nebo 1 0000 KÄ, lze mu jen gratulovat. Já vycházÃm z toho, že pokud by ÄlovÄ›k prodal 3 tweety mÄ›sÃÄnÄ› za 750 KÄ, má hezkých 2 250 KÄ a jak jistÄ› vÃte, mÃt a nemÃt 2 250 KÄ je rozdÃl 4 500 KÄ :)
Ohlas v podobÄ› samostatného Älánku jsem zaregistroval jen v Za reklamnà tweet chci milion, pokud vÃte o dalÅ¡Ãch, klidnÄ› doplňte do komentářů.
BTW: Na základÄ› mého Älánku jsem zÃskal už tÅ™i ÄtyÅ™i objednávky na placené tweety, takže sledujte můj Twitter a schválnÄ› jestli je postÅ™ehnete a jestli vám budou vadit (jedna z nich už Å¡la).
Já jsem si žádného reklamnÃho tweetu nevÅ¡iml a to tÄ› sleduji dost pozornÄ›. :-)
Zpětně jsem hledal a našel jsem pouze toto: https://twitter.com/#!/tkrause/status/200859886781870080
Je to ono?
ano :)