UdÄ›lali jsme s Petrem KrÄmářem takový malý test funkÄnosti reklamy na Twitteru. SpeciálnÄ› pro followery @Rootcz jsme nabÃdli slevu 20 % do Butiku Roota. Sleva platila jen dva dny, takže vyžadovala pomÄ›rnÄ› rychlé rozhodnutÃ. Jak pokus dopadl?
Kolik lidà „vidÄ›lo“
@Rootcz má 2668 followerů, zprávu jsem cÃlenÄ› retweetnul já (962 followerů) a Petr (837 followerů). Dále se už zpráva Å¡ÃÅ™ila samovolnÄ› a podle klaboseni.cz ji retweetlo dalÅ¡Ãch 11 lidÃ, kteřà v souÄtu majà cca 3000 followerů. CelkovÄ› se tedy tweet teoreticky dostal zhruba k 7,5 tisÃcům lidÃ.
UPDATE: followeÅ™i se samozÅ™ejmÄ› mezi úÄty prolÃnajÃ, takže prostý souÄet je jen hodnÄ› hrubé a orientaÄnà ÄÃslo.
Kolik lidà přišlo a nakoupilo
Na web se z Twitteru pÅ™iÅ¡lo podÃvat 215 lidÃ, takže kdybychom pÅ™ipustili, že odkaz vidÄ›li vÅ¡ichni oslovenà (což zcela jistÄ› nevidÄ›li), bylo by CTR 2,8 %.
Ale co nás samozÅ™ejmÄ› zajÃmá nejvÃce je to, kolik lidà nakoupilo a kolik tak naÅ¡e úsilà vydÄ›lalo penÄ›z. Kupon za dva dny uplatnilo 7 lidÃ, kteřà v eshopu celkem utratili 4326 KÄ.
Závěr
S ohledem na naprosto minimálnà náklady na tuto „kampaň“ považuji výsledek za velice dobrý. Pokud máte na Twitteru dostateÄnou sÃlu na to, abyste dostali své sdÄ›lenà mezi hodnÄ› lidà v cÃlové skupinÄ› vaÅ¡eho eshopu, vyplatà se o podobné akci Äas od Äasu zauvažovat.
Od tÄ›ch lidà jste vybrali o 1082 KÄ ménÄ›, než kdyby si stejné zbožà koupili bez slevy. Máte nÄ›jak zjiÅ¡tÄ›né, jestli to nebyli lidi, kteřà jenom nákup z nÄ›jakého důvodu odkládali?
Nemáme a neumÃm si moc pÅ™edstavit, jak by to Å¡lo zjišťovat. Asi bychom o tom pÅ™emýšleli, kdyby Å¡lo o řádovÄ› vyššà Äástky.