Jak vypadá ban od GetResponse a Mailchimp

Proti své vůli jsme vyzkoušeli ban u Mailchimu i GetResponse.

Všechny mailingové systémy jsou velmi citlivé na to, když lidi maily označují jako spam. Bohužel podle našich zkušeností hlavně uživatelé Seznamu označují jako spam i to, co si objednali a chtějí to jen smazat. Toto jsem si ověřil na vzorku několika lidí, kteří nás v Mailchimpu označili jako spam a na dotaz mi odepsali, že to vědomě neudělali a že se vlastně omlouvají. Jenže to je nám jaksi prd platné, že.

U Mailchimpu jsme i přes maximální opatrnost dostali ban. Poučeni jsme se rozhodli zacházet velice opatrně s adresami na Seznamu, dokonce jsme ty ne úplně 100% přestali do mailingů zařazovat a zkusili konkurenční GetResponse.

Co se týče rozhraní a služeb, tak je GR jiný než MCH, ale používá se skvěle. Něco mu chybí, něco přebývá, něco řeší trochu nelogicky, ale pracovat se s ním dá velmi dobře.

Čtyři měsíce šlo všechno hladce, pečlivě jsme hlídali hlášení spamu a drželi to v rozmezí 0-15 hlášení na necelých 10 tisíc odeslaných mailů. Procentuálně to vycházelo hluboko pod hranicí, kde MCH poprvé varuje, takže jsme byli v klidu.

Jednoho dne ale přišel z ničeho nic e-mail od robota GR, že se mu zdá, že máme moc hlášení spamu a že účet blokuje. A tady přichází první rozdíl oproti MCH – nedostanete žádné varování, prostě přijdete o účet. A když říkám přijdete, tak v podání GR přijdete – už se do něj nepřihlásíte, abyste se podívali, co se stalo. MCH naproti tomu zablokuje jen odesílání. Drobnou útěchou je, že nějaká data vám zůstanou přístupná v mobilní aplikaci a seznam lidí vám GR pošle mailem.

Komunikací s GR postupně vyplynulo, že prostě máme vysokou míru hlášení spamu a máme smůlu. Podle statistiky rozesílek v mobilní aplikaci jsme argumentovali tím, že 10 hlášení na skoro 10 tisíc mailů nám přijde OK, ale GR přišli s vysvětlením, že za posledních 30 dní máme 130 hlášení. Podle mobilní aplikace jsme se dopočítali asi na 45 hlášení z 5 rozesílek, ale ta poslední nám v aplikaci chyběla. Nicméně ban přišel asi týden po poslední rozesílce a ta do té doby nevykazovala žádné vyšší procento hlášení.

Ze supportu vám klasicky odpovídá pokaždé někdo jiný a nikdo za nic nemůže. To je podobné, jako u MCH. GR je ale o krok vpředu tím, že účet prostě sebere, takže pak řešíte třeba to, že byste rádi dostali aspoň doklad za poslední platbu (na vrácení peněz zapomeňte, pro GR jste “zločinec”, se kterým se nebaví).

Já chápu, proč se poskytovatelé takto brání spamerům, akorát se mi zdá, že to většinu odnášejí ti poctiví, co se to poctivě snaží dělat a s těmi, co mi každý den zasypou schránku nabídkou sady nářadí nebo brýlemi na řízení, se nedá dělat nic.

Článek má za cíl upozornit na rizika spojená s používáním těchto služeb a to, že se u nich nikdy ničeho nedovoláte. Nebrečím nad tím, že jsme dostali ban, prostě jsme to asi měli udělat jinak a lépe. Spokojit se s tím, že máme souhlas a posíláme podle nás zajímavé maily, nestačí.

UPDATE: graf hlášení spamu podle domén

Po banu nám Getresponse dal seznam adresátů, kde je překvapivě vidět i to, kdo hlásil spam (na webu v administraci to přístupné není):

Graf hlášení spamuPoznámka: v listu je mailů u Seznamu cca 50 %.

 

6 komentářů u „Jak vypadá ban od GetResponse a Mailchimp“

  1. Taky jsme řešili ban od MC, a ke vší spokojenosti jsme přešli k českému Ecomailu. Komunikace s nimi je bezproblémová, máme měsíční paušál a vychází nám to asi o polovinu levněji, než s MC. Je pravda, že toho Ecomail umí méně, ale na základní rozesílku se hodí.
    Jirka Laburda

  2. Už rok se nevěnuji téhl problematice, mnoho věcí se mohlo změnit.

    Seznam umožňuje se u nich zaregistrovat (http://fbl.seznam.cz/registration) a poté dostávat informace o svojí rozesílce. Zároveň rozumí list-unsubcribe hlavičce (bohužel jen email reply nikoliv té s http url) a při hlášení spamu pošle požadavek na odhlášení.

    Dříve byl velký problém s UI, kdy nahlášení jako spam nebo zablokování odesílatele bylo to nejviditelnější na stránce a lidé na to klikali naprosto nevědomky.

    Jinak s MC bude a byl na seznamu vždycky problém, chodí jim toho hodně ze stejných IP a nemají jak emaily rozlišovat, tak to občas blokují vše, stejně jako centrum.cz

    Ecomail a další české služby dovolují rozesílat spam, komunikuji s nimi kvůli tomu poměrně častu (spravuji email. servery pro několik firem), je riziko, že prostě dlouho nevydrží.

    Mailchimp věnuje pozornost jen těm výnosným zákazníkům, s námi se vždy bavil v pořádku a nebyl s jejich komunikací žádný problém. Postupně jsme ale právě kvůli doručitelnost u nás v ČR přešli na vlastní řešení, stejně jako všechny velké eshopy.

    • Díky za ten odkaz na FBL od Seznamu. Na posílání používáme Manrdill (od Mailchimpu), a i když za posledních 30 dní ani 1 email není označený jako spam, stále nám nechtějí zvednout rating a mají nás ve škatulce s nízkou reputací, kam jsme spadli po pár označeních spamu. Třeba tohle pomůže :-)

  3. Ecomail? Tretinova uspesnost otevreni a spouste lidem to skoncilo ve spamu rovnou.

  4. Zduraznuju, ze to bylo na zaklade jedne zkusenosti, ale pak se nam povedlo upravit mailing list Mailchimpu, vyfiltrovat neaktivni duse a jsme zase zpet ve free tarifu. Ceny MailChimpu jsou ale silene.

  5. Ono se není příliš čemu divit. Není vyjímkou, že se přihlásím do schránky na Seznamu a 95% e-mailů v Doručené je spam či potenciální spam. A takové množství nevidím jako reálné procházet zvlášť selektivně.

Komentáře nejsou povoleny.