Vyberte stránku

Po spuštění serveru PayForTweet.com se vyrojilo mnoho příspěvků a otázek na téma jaká je adekvátní cena za jeden reklamní tweet. Pokusil jsem se na cenotvorbu podívat optikou cen za reklamu na internetu obecně. S mým způsobem výpočtu můžete nesouhlasit, můžete protestovat, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat :)

Cena podle ceny display reklamy

Ceny reklamy počítané (nebo přepočítané) na zobrazení se na internetu pohybují od desítek korun po malé tisíce za 1 000 zobrazení. V IInfu, kde máme na většině serverů úzce zaměřenou cílovou skupinu, se CPT pohybuje od cca 200 Kč po více než 1 000 Kč. Protože považuji reklamní sdělení na Twitteru také za velmi dobře cílené, vycházel bych z vyšších cen za CPT.

Pokud bychom tedy vyšli z ceny za 1 000 zobrazení i pro cenu za 1 000 followerů, měla by se tato pohybovat v podobném rozmezí. Domnívám se, že 1 000 zobrazení a 1 000 followerů se dá slušně porovnat. Oboje sice neznamená, že sdělení opravdu vidí tisíc lidí, ale odpad bude podobný. Co má naopak podle mého názoru Twitter daleko lepší, bude CTR. Pokud u display reklamy počítáme prokliky v desetinách procent, u Twitteru tipuji na jednotky procent, někdy možná i více (v mém starším článku jsme pokusem došli k CTR 2,8 %).

Abych mohl výše uvedené něčím podložit, udělal jsem test rovnou s tímto článkem. Na Twitter jsem na něj dal upoutávku a měřím, kolik lidí kliklo. S výsledkem vás samozřejmě seznámím.

Zpět k ceně za Tweet. Podle mého názoru je odpovídající cena někde mezi 500 a 1 000 Kč za oslovení 1 000 followerů. Zda bude cena spíše u dolní nebo horní hranice závisí na osobě tweetujícího. Sám sebe bych zařadil někam na střed, proto bych za reklamní tweet chtěl 750 Kč bez DPH (mám momentálně 1 050 followerů).

A pohled inzerenta?

Pokud sežene desítku lidí jako já, osloví za 7 500 Kč slušných pár tisíc lidí (nebude to deset tisíc kvůli průniku followerů jednotlivých tweetujících). Za stejný peníz by měl nějakých 7 500 – 20 000 zobrazení display reklamy na slušnějším serveru. Co je pro inzerenta lepší investice, ať si každý zváží sám.

PS: Článek není teoretickou úvahou, opravdu vám tweetnu reklamu za 750 Kč bez DPH. Samotného mě zajímá, jak to bude fungovat a zda se z toho stane nový trend.

PS 2: Ne, nebojím se, že přijdu o followery. Vždy je to o tom, co a jak se nabízí. Co se mi nebude zdát, to samozřejmě můžu odmítnout a rovněž je třeba znát rozumnou hranici počtu reklam – tu bych já viděl někde u jednoho placeného tweetu týdně maximálně.